Algemene voorwaarden
1. Definities
- MHP Support B.V.: gevestigd te Arnhem en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer ………… hierna te noemen “opdrachtnemer”.
- Opdrachtgever: de wederpartij die gebruik maakt van de diensten van MHP Support B.V..
- Werkzaamheden & diensten: alle werkzaamheden waartoe aan MHP Support B.V. opdracht is gegeven, in de ruimste zin des woords en daaronder in ieder geval inbegrepen de werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging. Als kernactiviteiten van MHP Support B.V. gelden daarbij: mediationsoftware.
- Overeenkomst: elke overeenkomst ten behoeve van de gebruikmaking en beschikbaarstelling van de diensten van MHP Support B.V..
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle door MHP Support B.V. verleende en te verlenen diensten (waaronder aanbiedingen) en op alle met MHP Support B.V. gesloten overeenkomsten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2 Afwijking van deze Algemene Voorwaarden is slechts mogelijk, indien dat schriftelijk is overeengekomen. Indien een met MHP Support B.V. gesloten overeenkomst bepalingen bevat die afwijken van deze Algemene Voorwaarden, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht.
2.3 De toepasselijkheid van Algemene Voorwaarden van de opdrachtgever of van derden is uitdrukkelijk uitgesloten tenzij schriftelijk met opdrachtgever anders is overeengekomen.
2.4 In geval van nietigheid van een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden om welke reden dan ook niet geldig is, zullen partijen in overleg een vervangende bepaling vaststellen die de inhoud en strekking van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.
2.5 MHP Support B.V. is gerechtigd om de Algemene Voorwaarden periodiek te wijzigen, en in dat geval zijn de nieuwe Algemene Voorwaarden van toepassing vanaf het moment dat MHP Support B.V. een kopie van deze nieuwe Algemene Voorwaarden aan opdrachtgever heeft toegestuurd.
3. Aanbod en overeenkomst
3.1 De aanbiedingen of prijsopgave van MHP Support B.V. hebben een geldigheidsduur van maximaal drie maanden, tenzij in de aanbieding een afwijkende periode is vermeld.
3.2 De prijzen in aanbiedingen of offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
3.3 Een aanbieding of prijsopgave bindt MHP Support B.V. niet en geldt slechts als een uitnodiging tot het aangaan van een dienstverleningsovereenkomst.
3.4. Een overeenkomst tussen MHP Support B.V. en opdrachtgever komt tot stand op één van de navolgende wijzen en tijdstippen:
- Hetzij, indien een opdrachtbevestiging is gestuurd, op het moment waarop MHP Support B.V. de aan opdrachtgever toegestuurde en door deze voor akkoord ondertekende opdrachtbevestiging heeft ontvangen. Dit mag in de vorm van een getekende offerte.
- Hetzij, indien geen opdrachtbevestiging wordt gestuurd, op het moment waarop een door MHP Support B.V. gedaan aanbod door opdrachtgever uitdrukkelijk mondeling of schriftelijk ongewijzigd is aanvaard.
- Hetzij, indien MHP Support B.V. op verzoek van opdrachtgever met de uitvoering van de opdrachten aanvang heeft gemaakt, op het moment van aanvang.
3.5 MHP Support B.V. is niet verplicht opdrachten uit te voeren of werkzaamheden te verrichten, zolang MHP Support B.V. de overeenkomst en/of de daarbij behorende bijlagen niet ondertekend van opdrachtgever retour heeft ontvangen.
3.6 Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de opdracht dienovereenkomstig aanpassen. Indien een vaste vergoeding is overeengekomen, zal MHP Support B.V. daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze vergoeding tot gevolg heeft. MHP Support B.V. zal geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan haar kunnen worden toegerekend.
4. Informatieverstrekking door opdrachtgever
4.1 Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden welke MHP Support B.V. redelijkerwijs nodig acht voor de invulling van haar dienstverlening tijdig en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen aan MHP Support B.V.
4.2 Opdrachtgever dient verder, uit eigen beweging tijdig alle informatie te verstrekken aan MHP Support B.V., waarvan opdrachtgever weet, of redelijkerwijs behoort te weten, dat deze voor een correcte uitvoering van de opdracht van belang is of kan zijn.
4.3 MHP Support B.V. heeft het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten tot het moment dat opdrachtgever aan deze verplichtingen heeft voldaan.
4.4 Indien opdrachtgever niet, niet tijdig of niet volledig voldoet aan de verplichting om MHP Support B.V. informatie te verstrekken of indien die informatie niet juist is, komen de (financiële) gevolgen daarvan voor rekening en risico van opdrachtgever, ook in het geval dat MHP Support B.V. in verband daarmee tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van de met opdrachtgever gesloten overeenkomst.
5. Duur, opzegging en verlenging van de overeenkomst
- 5.1 Overeenkomsten worden gesloten voor bepaalde tijd, te weten de duur van de periode die in de overeenkomst is benoemd. Deze overeenkomst kan te allen tijde door beide partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
- 5.2 Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd door opdrachtgever voortijdig wordt beëindigd, is de opdrachtgever een vergoeding aan MHP Support B.V. verschuldigd voor de tot het moment van opzegging door MHP Support B.V. geleverde inspanning c.q. diensten.
- 5.3 De overeenkomst met betrekking tot een diensten abonnement bij MHP Support B.V. wordt gesloten voor onbepaalde tijd, met een minimum van één jaar. Deze overeenkomst kan door beide partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
- 5.4 Indien een overeenkomst met betrekking tot een diensten abonnement is aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimum van één jaar, wordt deze na het verstrijken van die tijd automatisch voor een periode van één jaar voortgezet, tenzij de overeenkomst tijdig is opgezegd.
- 5.5 Opzegging van overeenkomsten voor bepaalde en onbepaalde tijd kan uitsluitend schriftelijk plaatsvinden, bij MHP Support B.V. te Arnhem.
- 5.6 Niettegenstaande artikelen 5.1 en 5.3 kan MHP Support B.V. de overeenkomst te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, zonder dat zij in verband daarmee jegens opdrachtgever gehouden is tot betaling van enige schadevergoeding, indien MHP Support B.V. in haar discretie van mening is dat een ongewijzigde voortzetting van de overeenkomst in het licht van een wetswijziging en/of een nieuwe wetgeving of enig ander door MHP Support B.V. relevant geachte omstandigheid, redelijkerwijs niet mogelijk is.
- 5.7 Indien de overeenkomst met betrekking tot een diensten abonnement door opdrachtgever vroegtijdig wordt beëindigd, is opdrachtgever de overeengekomen vergoeding verschuldigd, onverminderd alle overige rechten van MHP Support B.V.
6. Uitvoering van de opdracht
6.1 MHP Support B.V. bepaalt door welke persoon of personen uit haar organisatie of uit haar kring van externe deskundigen de opdracht wordt uitgevoerd, tenzij hier in overleg met opdrachtnemer afwijkende afspraken over worden gemaakt. MHP Support B.V. bepaalt voorts de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd.
6.2 In geval van een cursus of training kan opdrachtgever een ander dan de aangemelde deelnemer laten deelnemen, mits vooraf meegedeeld aan MHP Support B.V.
6.3 MHP Support B.V. heeft het recht om een deelnemer aan een cursus of training te weigeren indien MHP Support B.V. van oordeel is dat de omstandigheden dit besluit rechtvaardigen.
7. Wijziging overeenkomst van dienstverlening
7.1 De inhoud van de overeenkomst van MHP Support B.V. en/of de benaming daarvan kan door MHP Support B.V. eenzijdig worden aangepast/gewijzigd in verband met gewijzigde of nieuwe wetgeving en/of door MHP Support B.V. noodzakelijk geachte aanpassingen van de door MHP Support B.V. verleende diensten. In geval van aanpassing/wijziging van de inhoud van de overeenkomst zal MHP Support B.V. opdrachtgever daarover zo spoedig mogelijk informeren.
7.2 Indien de inhoud van de overeenkomst is gewijzigd op grond van het eerste lid van dit artikel, is opdrachtgever in verband daarmee niet gerechtigd de overeenkomst op te zeggen of op andere wijze te beëindigen.
7.3 De opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan veranderen. Ofwel omdat dit noodzakelijk wordt geacht in het kader van de zorgvuldige uitvoering van de opdracht, ofwel omdat partijen tussentijds overeenkomen dat de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden gewijzigd en/of uitgebreid dient te worden.
7.4 Indien een tussentijdse wijziging in de opdracht of opdracht uitvoering ontstaat door toedoen van de opdrachtgever, zal MHP Support B.V. de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen, indien de kwaliteit van de dienstverlening dit vergt. Indien deze aanpassing leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever worden bevestigd.
7.5 Gedurende de looptijd van de overeenkomst kan MHP Support B.V. de overeenkomst te allen tijde eenzijdig beëindigen, indien MHP Support B.V. meent dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben conform de overeengekomen opdrachtbevestiging.
7.6 Indien één van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsuitvoering staakt, heeft de andere partij het recht de opdracht zonder inachtneming van een opzegtermijn te beëindigen, met behoud van rechten.
8. Annulering van diensten (“afspraken”)
- 8.1 Een voor een individuele cliënt overeengekomen te verrichten dienst (“afspraak”) kan tot uiterlijk 24 uur (zijnde één werkdag) voor de overeengekomen dag van uitvoering bij MHP Support B.V. schriftelijk of telefonisch kosteloos worden geannuleerd.
- 8.2 Overeengekomen te verrichten diensten (bijvoorbeeld workshops of trainingen) die meer dan vijf deelnemers betreffen, kunnen tot uiterlijk 7 werkdagen voor de overeengekomen dag van uitvoering van de eerste in dat kader verrichten dienst enkel en alleen door opdrachtgever bij MHP Support B.V. schriftelijk worden geannuleerd. Indien er sprake is van de inzet van acteurs of externe accommodaties zullen separaat aanvullende voorwaarden worden opgesteld.
- 8.3 MHP Support B.V. is gerechtigd, voor alle overeengekomen diensten die door opdrachtgever niet of niet tijdig zijn geannuleerd, de gehele op de desbetreffende diensten van toepassing zijnde vergoeding en de in verband met de geannuleerde diensten gemaakte kosten, in rekening te brengen.
- 8.4 Indien MHP Support B.V. zelf genoodzaakt is een overeengekomen dienst te annuleren dan wordt een nieuwe datum voor de uitvoering van de dienst overeengekomen. Uitsluitend in het geval MHP Support B.V. de overeengekomen dienst annuleert op de overeengekomen dag van uitvoering zelf, kunnen de eventueel door opdrachtgever in redelijkheid reeds gemaakte kosten, indien schriftelijk gespecificeerd, in overleg met MHP Support B.V. worden vergoed.
9. Prijzen en prijswijzigingen
- 9.1 De door MHP Support B.V. opgegeven prijzen zijn in euro’s en exclusief omzetbelasting en eventuele andere van overheidswege opgelegde heffingen, tenzij anders vermeld.
- 9.2 Reistijd, reis- en verblijfskosten en andere opdrachtgebonden kosten worden afzonderlijk in rekening gebracht, tenzij anders is vermeld. Voor reistijd wordt 50% van het geldende uurtarief in rekening gebracht.
- 9.3 Indien er sprake is van buiten de invloedssfeer van MHP Support B.V. liggende tarief verhogende factoren, die zijn ontstaan na het doen van een aanbod of na de totstandkoming van een overeenkomst, en/of indien de inhoud van de geldende overeenkomst is gewijzigd op grond van het in artikel 6 bepaalde, is MHP Support B.V. gerechtigd de tarieven van haar diensten en/of de overeenkomst te verhogen en in dat geval is opdrachtgever verplicht het verhoogde tarief te voldoen. Opdrachtgever is niet gerechtigd de overeenkomst in verband met die tariefverhoging op te zeggen, tenzij de tariefverhoging meer dan 5% bedraagt.
- 9.4 MHP Support B.V. is in geval van een overeenkomst gerechtigd de overeengekomen tarieven jaarlijks aan te passen op basis van ten minste de CBS indexen of wettelijke maatregelen. Bij een overeenkomst voor bepaalde tijd kan deze aanpassing plaatsvinden met ingang van iedere startdatum van de betreffende overeenkomst. In geval van een overeenkomst voor onbepaalde tijd kunnen de prijzen worden aangepast met ingang van ieder nieuw kalenderjaar.
10. Betaling
- 10.1 Facturen van MHP Support B.V. dienen binnen veertien dagen na factuurdatum te worden betaald.
- 10.2 Indien en zolang opdrachtgever in gebreke is met nakoming van zijn betalingsverplichtingen, is MHP Support B.V. niet verplicht de opdrachten uit te voeren en is MHP Support B.V. gerechtigd haar verplichtingen op te schorten. De gevolgen daarvan komen geheel voor rekening en risico van opdrachtgever. Het is zijn verantwoordelijkheid om hierover de cliënten c.q. medewerkers te informeren.
- 10.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan om de betalingsverplichtingen jegens MHP Support B.V. te verrekenen met zijn eventuele vorderingen op MHP Support B.V., dan wel de betalingsverplichting op te schorten.
- 10.4 Bij geen, niet tijdige of niet volledige betaling is opdrachtgever, zonder dat daarvoor een voorafgaande ingebrekestelling vereist is, aan MHP Support B.V. de wettelijke rente verschuldigd.
- 10.5 Indien betaling van het verschuldigde bedrag niet, niet tijdig of niet volledig plaatsvindt en MHP Support B.V., in of buiten rechte, kosten maakt ter verkrijging van het nog verschuldigde, waaronder onder meer wordt verstaan de kosten voor het versturen van ingebrekestellingen en aanmaningen, is opdrachtgever daarvoor aan MHP Support B.V. een vergoeding verschuldigd die minimaal € 40,– bedraagt.
- 10.6 Betaling van een factuur strekt in de eerste plaats in mindering op de buitengerechtelijke kosten, vervolgens in mindering op de verschenen rente en tenslotte in mindering op de opeisbare hoofdsommen die het langst openstaan en de lopende rente, ook als opdrachtgever bij zijn betaling vermeldt dat die betrekking heeft op een latere factuur.
- 10.7 Bezwaar tegen facturen dienen binnen veertien dagen na datum ontvangst schriftelijk bij MHP Support B.V. te worden ingediend.
11. Termijnen
- 11.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, heeft een door MHP Support B.V. in verband met de uitvoering van een verbintenis opgegeven termijn slechts een indicatieve strekking en zal deze nimmer te beschouwen zijn als een fatale termijn, ook niet indien het gaat om een uiterste termijn. Bij overschrijding van een termijn treedt verzuim pas in wanneer MHP Support B.V. schriftelijk in gebreke wordt gesteld en waarbij MHP Support B.V. een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld en nakoming binnen deze termijn uitblijft.
- 11.2 Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de overeengekomen dienst kan veranderen.
12. Overmacht
- 12.1 Onder overmacht wordt in deze voorwaarden verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen en die niet aan de schuld van MHP Support B.V. te wijten zijn, noch krachtens de wet, rechtshandelingen of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van MHP Support B.V. komen.
- 12.2 Indien MHP Support B.V. niet toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen (overmacht) is zij niet aansprakelijk. Voor zover nakoming nog niet blijvend onmogelijk is, worden haar verplichtingen opgeschort. Indien de periode, waarin door overmacht nakoming niet mogelijk is, langer duurt of zal duren dan twee maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te annuleren, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
- 12.3 Indien MHP Support B.V. bij het intreden van de overmacht gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of indien MHP Support B.V. alsdan slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is MHP Support B.V. gerechtigd de reeds verrichte c.q. nog te verrichten diensten afzonderlijk te factureren en is opdrachtgever verplicht de desbetreffende factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.
13. Aansprakelijkheid
- 13.1 De aansprakelijkheid van MHP Support B.V. voor door opdrachtgever geleden schade, die het gevolg is van één of verscheidene toerekenbare tekortkomingen in de nakoming van haar verbintenis of uit een door haar begane onrechtmatige daad (ongeacht of deze schade samenhangt met één of verscheidene gebeurtenissen), zal:
- (1) in geen geval bij een individuele opdracht het bedrag overschrijden dat van opdrachtgever is ontvangen;
- (2) bij overeenkomsten het bedrag overschrijden gelijk aan een kwart (1/4e deel) van het bedrag dat door opdrachtgever is betaald voor de diensten welke zijn verricht in de twaalf maanden voorafgaande aan het ontstaan van de schade;
- (3) niet hoger zijn dan het bedrag dat uit hoofde van de door MHP Support B.V. afgesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald met inbegrip van het eigen risico dat MHP Support B.V. in verband met die verzekering draagt.
- 13.2 Indien opdrachtgever zich, al dan niet op advies van MHP Support B.V., voor verdere behandeling/advies tot een derde partij wendt, geldt tussen opdrachtgever en die derde partij volledige contractvrijheid en is MHP Support B.V. geen partij bij zodanige overeenkomst, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. MHP Support B.V. is jegens opdrachtgever nimmer aansprakelijk voor tekortkomingen van de derde partij, ook niet indien MHP Support B.V. met die derde partij een samenwerkingsrelatie heeft.
- 13.3 MHP Support B.V. is niet aansprakelijk voor schade welke is veroorzaakt doordat opdrachtgever haar niet tijdig de in artikel 4 bedoelde informatie heeft verschaft dan wel onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
- 13.4 Opdrachtgever vrijwaart MHP Support B.V. voor alle aanspraken van derden (waaronder zijn werknemers) ter zake van een door MHP Support B.V. uitgevoerde overeenkomst, tenzij komt vast te staan dat deze aanspraken een gevolg zijn van opzet of grove schuld van MHP Support B.V. en opdrachtgever bovendien aantoont dat hem ter zake geen enkel verwijt treft.
- 13.5 Alle rechtsvorderingen jegens MHP Support B.V. uit hoofde van wanprestatie of onrechtmatige daad verjaren twaalf maanden na de dag waarop de schade is ontstaan of redelijkerwijs ontdekt kon of had moeten worden, doch uiterlijk twee jaar na de dag waarop MHP Support B.V. tekort is geschoten in de nakoming van een verbintenis of de fout is gemaakt waarop de vordering is gebaseerd.
14. Geheimhouding, exclusiviteit en vertrouwelijkheid
- 14.1 MHP Support B.V. en opdrachtgever zijn over en weer verplicht tot vertrouwelijke behandeling van alle informatie die zij in het kader van het sluiten van de overeenkomst hebben verkregen.
- 14.2 MHP Support B.V. is verplicht tot geheimhouding tegenover derden die niet bij de uitvoering van de opdracht zijn betrokken. Deze geheimhouding betreft alle informatie van vertrouwelijke aard die haar door opdrachtgever ter beschikking is gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke of beroepsregels MHP Support B.V. een informatieplicht opleggen.
- 14.3 MHP Support B.V. is gerechtigd de op basis van de uitgevoerde opdracht verkregen uitkomsten, mits die uitkomsten niet te herleiden zijn tot individuele opdrachtgevers, aan te wenden voor statistische doeleinden.
- 14.4 Met betrekking tot medische gegevens geldt het bepaalde in art. 88 van de Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg en in art. 7:457 van het Burgerlijk Wetboek.
15. Werknemers
- 15.1 Personele invulling van een opdracht kan door MHP Support B.V. worden gewijzigd, waarbij MHP Support B.V. de met opdrachtgever overeengekomen kwaliteit waarborgt.
- 15.2 Opdrachtgever verbindt zich, ten behoeve van op locatie van opdrachtgever werkzame medewerker van MHP Support B.V., een ingerichte, afgezonderde en afsluitbare werkplek beschikbaar te stellen, tenzij hier in de overeenkomst andere afspraken over worden gemaakt.
- 15.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan om de personen die zijn ingeschakeld door en/of werknemers van MHP Support B.V. bij de uitvoering van een overeenkomst en tot twee jaar na de beëindiging daarvan, bij hem te werk te stellen/te laten stellen uit hoofde van een arbeidsovereenkomst of anderszins (bijv. door middel van een opdrachtovereenkomst of detachering), tenzij door MHP Support B.V. opdrachtgever daarvoor van tevoren schriftelijk toestemming heeft verleend.
- 15.4 Opdrachtgever verbeurt aan MHP Support B.V. een boete van ad € 5.000 per (voormalig) door MHP Support B.V. ingeschakeld persoon en/of werknemer van MHP Support B.V. voor die gevallen waarin opdrachtgever handelt in strijd met het in het vorige lid bepaalde.
- 15.5 MHP Support B.V. behoudt onverminderd het in artikel 15.4 bepaalde het recht op vergoeding van de door haar ter zake daadwerkelijk geleden schade.
16. Intellectuele eigendomsrechten
- 16.1 Het intellectuele eigendomsrecht van MHP Support B.V. producten, diensten en van door MHP Support B.V. verstrekte informatie, tot stand gebrachte adviezen, overeenkomsten, modellen, rapporten en andere documenten zijn en blijven bij MHP Support B.V. en gaan nimmer over op de opdrachtgever. MHP Support B.V. geeft opdrachtgever toestemming deze te gebruiken in het kader van haar normale bedrijfsvoering.
- 16.2 Openbaarmaking kan alleen geschieden nadat MHP Support B.V. daartoe toestemming heeft verleend en met een juiste bronvermelding van de te publiceren gegevens.
- 16.3 Opdrachtgever geeft MHP Support B.V. toestemming om de data te benutten voor publicitaire doeleinden. Dergelijke gegevens zullen nooit te herleiden zijn tot een specifieke opdrachtgever of een specifieke cliënt.
17. Geschillen
- 17.1 Klachten van opdrachtgevers (en cliënten) over geleverde diensten van MHP Support B.V. worden behandeld conform de vigerende klachtenregeling van MHP Support B.V., welke gemeld kunnen worden door te mailen naar info@mediationformat.nl. Wij zijn aanspreekbaar op de kwaliteitsprincipes en uitgangspunten zoals opgenomen in:
- De Algemene Verordening Gegevensbescherming (01-05-2018).
- 17.2 Indien partijen van mening verschillen over de interpretatie of uitvoering van deze Algemene Voorwaarden of naar aanleiding van de door opdrachtgever en MHP Support B.V. gesloten overeenkomst, zullen zij trachten door middel van onderling overleg tot een regeling te komen. Wanneer het onmogelijk blijkt in onderling overleg tot een oplossing te komen dan komen MHP Support B.V. en opdrachtgever overeen het geschil door middel van mediation op te lossen.
- 17.3 Indien onmogelijk is gebleken een geschil als genoemd in artikel 17.1 op te lossen met behulp van mediation, kan het geschil worden voorgelegd aan een daartoe bevoegde rechter in het arrondissement Gelderland.
MHP Support B.V.
T. :
E-mail : info@mediationformat.nl
Website : www.mediationformat.nl
KvK :
BTW-nummer :